Sunday, August 23, 2009

Berbuka Puasa..

Hari ini merupakan hari kedua kami berpuasa di Denmark. Tinggal lagi 7 minit nak berbuka lagi sebenarnya. Jadi sementara nak menunggu masa berbuka ni, saya kemaskinilah blog. Menu berbuka hari ini adalah durian, bubur kacang durian, kerabu ikan, ayam goreng kunyit serta air bandung. Fuhh memang sedap. Nasib baik dapat isteri yang pandai memasak ni hehe.
Dah lama teringin nak makan durian sebenarnya, ada dijual di Thai Bazaar di Copenhagen Market. Memandangkan agak mahal iaitu lebih kurang DKK 110 atau RM 70 sekilo tu yang lambat sikit nak beli. Tapi sebab dah teringin punya pasal beli jugalah. Mana boleh nak banding dengan harga di Malaysia yang pastinya banyak buah durian ni jika kena musimnya. Dan bila ada durian ni, antara makanan yang pasti akan dibuat ialah bubur kacang durian yang memang kegemaran saya.

Image Hosted by ImageShack.us

Biasanya kalau di Malaysia tu selalunya kami akan berkunjung je pasar Ramadhan untuk membeli kuih muih dan juga juadah untuk dimakan selepas menunaikan solat Tarawih, tapi kat sini manalah nak cari kan. Jadi kalau teringin nak makan apa-apa tu, kena mintalah orang rumah buatkan hehe. Di samping tu, orang rumah bolehla meningkatkan skills memasaknya. Apapun jika kita berada di tempat yang baru kita kenalah pandai menyesuaikan diri.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...