Monday, March 5, 2012

Pelajar-Pelajar Malaysia di Denmark

Baru-baru ini kami (sebahagian pelajar-pelajar Malaysia di Denmark) telah mengambil inisiatif untuk mewujudkan sebuah group di Facebook yang diberi nama Pelajar Malaysia di Denmark (Malaysian Students in Denmark). Sebelum ini (pada 2009 rasanya) telah pun wujud satu group FB, Malaysians in Denmark. Namun disebabkan oleh group ini tidak diupgrade (apabila diminta oleh pihak FB), kurang mendapat sambutan dan mungkin juga kerana ia tidak fokus kepada pelajar, maka group baru telah dibuat dan alhamdulillah dengan komitmen yang diberikan oleh admin dan sokongan daripada pelajar-pelajar lain, insyaAllah group ini akan berfungsi dengan baik seperti yang diharapkan.

Kredit gambar: www.crossed-flag-pins.com

Antara tujuan utama group ini dibuat adalah untuk memberikan sebarang bantuan dan jawapan kepada persoalan yang ingin diajukan oleh sesiapa sahaja yang berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sambung belajar di Denmark dan apa sahaja yang berkaitan dengannya seperti pengurusan keluarga di Denmark dan lain-lain. Sekiranya anda mempunyai sebarang persoalan, sila hubungi admin group tersebut di link yang telah diberi di atas dan beliau akan add anda ke dalam group tersebut. Seterusnya boleh la anda ajukan soalan, tapi sudah semestinya anda perlu mempunyai akaun FB.

Jika anda mahupun maklumat yang segera, sila hantarkan e-mail kepada alamat pelajarmalaysiadenmark@groups.facebook.com dan insyaAllah kami akan membantu. Anda juga boleh hubungi saya dan rakan-rakan saya (Imran & Solah) di blog mereka. Kami insyaAllah akan bantu jika kami mampu memandangkan kami hanyalah sukarela dan mungkin sibuk (tidak sempat buka blog atau FB). Di dalam group FB tersebut juga kami akan meyediakan bahagian FAQ yang memuatkan soalan-soalan yang sering di tanya oleh individu yang berminat dan ingin sambung belajar di Denmark. Alhamdulillah dengan wujudnya group tersebut ia telah pun memberi manfaat kepada beberapa individu yang merancang untuk sambung belajar di Denmark. Semoga usaha kita semua diberkati Allah S.W.T.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...