Saturday, March 3, 2012

Majlis Jamuan & Kesyukuran

Setelah sekian lama tidak menjadi tuan rumah untuk sebarang majlis makan-makan dan ramah mesra sesama masyarakat Malaysia di sini, pada Sabtu lepas kami sekeluarga telah menganjurkan Majlis Jamuan & Kesyukuran sempena ulangtahun kelahiran putera kesayangan kami, Eilman yang ke-2. Majlis tersebut dianjurkan sebagai kesyukuran atas segala nikmat dan kemudahan juga ujian yang telah diberikan oleh-Nya di dalam membesarkan anak kami ini dan juga untuk bermesra di antara sesama kami, rakyat Malaysia di sini. Pejam celik rasa macam sekejap je masa berlalu, dah 2 tahun usia Eilman sekarang.


Sebagai tuan rumah, saya amat berbesar hati dengan kehadiran semua rakan-rakan yang sudi hadir untuk memeriahkan lagi majlis yang dianjurkan. Antara menu yang disediakan oleh tuan rumah dan dibantu oleh "chef-chef jemputan yang terkemuka di Copenhagen" ialah Mee Kari Holte, Nasi Putih, Ayam Goreng Berempah, Masak Lemak Cili Padi Tempoyak Ikan Patin, Daging Masak Gula Merah dan Pecal. Terima kasih juga kepada yang menyumbang kuih-muih seperti kuih bakar, karipap, pai epal, jeli, kuih lapis dan macam-macam lagi. Balik Malaysia nanti tak tau la bila lagi boleh makan pelbagai juadah macam ni. Selain itu, terima kasih kepada chef Ala dan sous chefnya Imran yang telah sudi untuk menyediakan kek harijadi Eilman, iaitu kek pelangi, special request daripada tuan rumah.


Majlis dimulai dengan makan-makan. Setelah kekenyangan, majlis diteruskan dengan upacara memotong kek dan bacaan doa kesyukuran yang dibimbing oleh saudara Solah. Alhamdulillah kami bersyukur atas kelancaran majlis tersebut dan memohon maaf kepada semua rakan-rakan yang hadir (jika ada yang baca entri ini) jika ada sebarang kekurangan, salah dan silap.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...