Saturday, February 5, 2011

Perkembangan & Ulangtahun Kelahiran..

Hmm nampaknya agak lama juga saya sudah tidak kemaskini blog ni. Hampir 3 bulan. Maaflah kepada semua pengunjung terutama yang memang selalu berkunjung ke sini. Alhamdulillah sehingga kini saya masih bernafas lagi meneruskan hidup sebagai seorang pelajar PhD di bumi Denmark ini. Dalam tempoh 3 bulan ni, kami sekeluarga bercuti seketika (sempena cuti Krismas & tahun baru di sini) dan setelah itu mungkin sebab saya terlalu memikirkan mengenai kerja-kerja berkaitan PhD sehingga tiada mood untuk kemaskini blog.
Biasalah, PhD ni bukannya satu perkara yang mudah. Kena selalu ada motivasi yang tinggi dan juga perlu sentiasa sabar menghadapi segala kesukaran (perseverence kata orang putih) walaupun kadang-kadang rasa mustahil untuk menyelesaikan sesuatu masalah itu. Apapun pengalaman selalu mengajar bahawa sekiranya kita berusaha dengan tekun untuk menyelesaikan masalah itu, sebenarnya ia boleh diselesaikan. Ia akan menjadi mustahil jika kita putus asa dan menyerah kalah. Jika kita usaha dengan tekun, pasti akan berjaya InsyaAllah. Saje nak bagi motivasi untuk diri sendiri ni hehe.

Itulah perkembangan secara ringkas, nak cerita banyak-banyak pun tak boleh hehe. Selain itu, pada minggu ini genaplah sudah saya mencapai umur 29 tahun. Tahun terakhir berumur 20an, tahun depan dah masuk 30 tahun. 2 minggu sebelumnya pula merupakan ulangtahun kelahiran isteri saya. 2 minggu lagi pula Eilman dah nak masuk 1 tahun. Tahun ini merupakan tahun pertama kami menyambut hari kelahiran bersama anak. Alhamdulillah di atas segala rezeki yang dkurniakan oleh Yang Maha Esa. Terima kasih diucapkan kepada semua keluarga, saudara mara, rakan-rakan dan kenalan yang telah memberi ucapan dan juga doa sempena hari kelahiran saya. Alhamdulillah kerana pada hari itu, ramai yang mendoakan. Juga terima kasih kepada isteri saya yang telah membuat kek dan juga memberi hadiah.
Jika ikutkan saya ni memang jarang nak sambut ulangtahun kelahiran. Mungkin sebab dah biasa daripada dulu lagi di dalam keluarga saya, kami tak sambut dengan kek atau memberi hadiah. Hari tu sama sahaja dengan hari lain, namun kami tetaplah ingat bahawa hari-hari tersebut merupakan hari ulangtahun kelahiran kami. Apapun yang penting ingatan dan doa, bukanlah kek dan hadiah. Cuma kalau dapat hadiah tu best juga kan hehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...